Pyrkon 2015 – Relacja

Blondynki Też Grają targi Pyrkon MY

Ostatni tydzień dla naszego serwisu był wyjątkowo burzliwy. Targi Pyrkon miały być pierwszym miejscem w którym pojawimy się jako Blondynki Też Grają. Wszystko musieliśmy zapiąć na ostatni guzik bo każdy wie, że pierwsze wrażenie jest najważniejsze, a fanów należy traktować z jak największym szacunkiem, dlatego też solidnie się przygotowaliśmy organizując dla was masę loterii i konkursów w trakcie targów, które by się nie udały bez wsparcia firmy Koh-i-noor oraz IQ Publishing

Przygotowania do targów Pyrkon rozpoczęliśmy z ponad miesięcznym wyprzedzeniem, wszystko wymagało czasu, chociażby kontakt ze sponsorami. Stworzenie nowych prac, które spełnią wasze oczekiwania, zaprojektowanie baneru, plakatów, wizytówek. Nie mówiąc już o rezerwacjach, biletach, opłatach i pakowaniu się, bo jednak 600 km drogi z taką ilością bagażu korzystając z państwowej komunikacji było nie lada wyczynem, wręcz prawdziwą mordęgą.

Mimo iż Białowieża jest przepiękną miejscowością, niestety nie ma zbyt dobrze przemyślanej komunikacji z resztą świata, więc zasadniczo nasza podróż rozpoczęła się w Białymstoku. Gdy dotarliśmy do stolicy naszego województwa dalsza podróż była dosyć wygodna i szybka. Postanowiliśmy przyjechać do Poznania trochę wcześniej aby zregenerować baterię w wykupionym hostelu. Jakież było nasze zdziwienie, gdy Anglicy już tam mieszkający stwierdzili, że to Oni zajęli wszystkie pokoje, a właścicielka poinformowała nas, że przez awarię w łazience nie może nam zapewnić lokum, a to co proponowała w zamian wołało o pomstę do nieba. Dlatego szczerze odradzamy wykup noclegu u właścicieli Film Hostel, tak się po prostu z ludźmi nie postępuje.
Uratował nas miły taksówkarz, który dał nam alternatywę, Hotel Cezamet na Łozowej w Poznaniu, Marriott to nie jest, ale miła i profesjonalna obsługa to rekompensuje.

Mimo początkowych niedogodności i tak nie straciliśmy pozytywnej energii. Wchodząc na halę wystawową czuć było moc jaka drzemała w tym miejscu bo jakby nie patrząc to właśnie ludzie tworzą tego typu imprezy, a koledzy wystawcy z nami sąsiadujący są naprawdę genialni. Nie tylko posiadają olbrzymią wiedzę, ale są też zabawni i pomocni, a właśnie to jest bardzo ważne w życiu.

Pierwszego dnia nasze stoisko ulokowaliśmy na rogu strefy hand made 5. Bardzo cieszyliśmy się z efektu, bo każdy element uzupełniał się nawzajem. Więc całość wyglądała niesamowicie i zdecydowanie przyciągała oko każdego odwiedzającego.

Blondynki Też Grają targi Pyrkon stoiskoBlondynki Też Grają targi Pyrkon stoisko 3Blondynki Też Grają targi Pyrkon stoisko 2

Tym bardziej, że zawiązaliśmy współpracę z dwójką niesamowitych cosplayerów – Nevali Cosplay oraz Sabu G8

Blondynki Też Grają targi Pyrkon Sabu wizytówek się nie je ! Blondynki Też Grają targi Pyrkon Atrakcje

Blondynki Też Grają targi Pyrkon Sabu trenuje podawanie wizytówek

Oprócz Kingi, cosplayerów oraz najlepszych rysunków do naszego stoiska przyciągały was liczne konkursy o zróżnicowanym poziomie trudności. Rysunkowy, loteria, konkursy wiedzy. Rozdaliśmy ogrom nagród ufundowanych przez Koh- I- Noor oraz IQ Publishing. Naprawdę do tej pory bolą mnie plecy od samego ich noszenia, no ale za to mogłem odpuścić sobie siłownie w tym tygodniu.

Mimo początkowych problemów organizacyjnych ze strony targów Pyrkon, wystartowaliśmy z konkursami od razu gdy tylko otrzymaliśmy przyłącze do prądu, dodatkowy stół i dostęp do sieci. Loterie , które organizowaliśmy miały proste zasady, praktycznie każde zgłoszenie wygrywało, pewnie przez to, że ludzie nie lubią czytać ogłoszeń, korzystali na tym zwiedzający, którzy oglądali dokładnie stoiska.Konkurs zorganizowany podczas targów przez Blondynki Też Grają Loteria zorganizowana podczas targów przez Blondynki Też Grają

Konkurs rysunkowy był za to całkiem inną bajką, aby wyrównać szanse dla wszystkich uczestników wprowadziliśmy ograniczenie czasowe na wykonanie pracy oraz metodę wykonania dla której specjalnie zabraliśmy tablet Wacomu, programem konkursowym został ArtRage.  Mimo takich zasad uczestnicy byli bardzo zadowoleni z naszej inicjatywy. Udało mi się paru uchwycić w trakcie tworzenia ich prac.

IMG_20150425_184511 IMG_20150425_134247IMG_20150425_110931IMG_20150424_183754IMG_20150424_193232IMG_20150424_180716

Ostatecznie konkurs rysunkowy podczas targów Pyrkon wygrała praca Ewy Gillner, która przybyła do nas  w stroju Arielki, a dwie kolejne nagrody otrzymali panowie : Juliusz Godlewki oraz Artur Hejna

Praca konkursowa Ewy Gillner

Praca konkursowa Artura Hejna

Praca konkursowa Juliusza Godlewki

Praca konkursowa Marty Winiarska

Praca konkursowa Marceliny Janiak

Praca konkursowa Oli Niespodziana

Praca konkursowa Zuzanny Walczak

Praca konkursowa Eweliny Wieczorek

Wytworem mojej niesamowitej wyobraźni był konkurs wiedzy, którego niestety nie wygrał nikt, być może postawiłem poprzeczkę zbyt wysoko, ale i tak za chęci uczestnicy otrzymywali nagrody pocieszenia. Konkurs polegał na odgadnięciu gier z których pochodzą postacie z rysunku, który zamieściliśmy na naszej stronie prawie 7 miesięcy temu.Mmorpg GamesKtoś już odgadł ?
Zdarzały się momenty gdy nasze stoisko było puste. Oczywiście taka sytuacja miała tylko miejsce po zamknięciu targów dla zwiedzających 🙂
Stoisko puste po zamknięciu Pyrkon BLondynki Też Grają
Drugiego dnia targów Pyrkon dowiedziałem się, że jest więcej niż jedna hala wystawowa i można tam zobaczyć naprawdę niesamowite rzeczy. Była to szokująca informacja, bo samej hali wystawowej nie udało mi się obejrzeć dokładnie całej. Dlatego też Kinga postanowiła podjąć się zadania zdania relacji z pozostałych hal i faktycznie było co oglądać, od mega figurek, po wielkie projekty statków kosmicznych i różne pokazy. Oczyma wyobraźni to wszystko widziałem, ale ważniejszy był dyżur przy stoisku.

20150426_142755 20150426_14260020150426_14235920150426_14262320150426_14250120150426_14255020150426_142041

Pewnie dlatego ponieważ poznaliśmy przy nim tyle niesamowitych osób. Piękne cosplayerki, genialnych cosplayerów, ludzi z branży growej, twórców biżuterii, fanów anime,mangi, gier, komiksów i wielu wielu innych. Naprawdę można było spotkać każdego, jeszcze nigdy nie byliśmy na targach w których na raz można było spotkać ludzi z kilkudziesięciu światów.

Niektórzy prowadzili nawet otwarte wojny, całe szczęście obyło się bez rozlewu krwi, ale konflikt pomiędzy fanami Elfów, a Krasnoludów raczej nigdy się nie zakończy. Ja popieram brodaczy. Straszny niesmak do elfów poczułem oglądając ekranizację Hobbita, Thranduil był za bardzo, że tak to delikatnie ujmę – specyficzny.

Najwspanialszymi momentami podczas targów były te w których te same osoby wracały po raz kolejny do naszego stoiska. Mimo tylu hal, atrakcji, wystawców, właśnie WY mimo wszystko wybraliście nas. Uznaliście nasze stoisko za najbardziej intrygujące, godne powrotu, właściwie niektórzy z was musieli nawet utorować  sobie drogę do segregatorów czy do stołów by z nami porozmawiać czy to o grach czy o rysunku . Według mnie to właśnie te momenty są i pozostaną najważniejsze.

Blondynki Też Grają targi Pyrkon Shyvana z Shyvana

Oczywiście udało mi się nawet okazać ignorancję dotyczącą uniwersum Batmana, pomyliłem jednego cosplayera z postacią z filmu, za to przepraszam. Właściwie nawet zacząłem proces ,,odnoobiania” i pracuję nad poszerzeniem wiedzy więc na pewno na następnych targach Pyrkon nie popełnię takich błędów.

Podczas targów Pyrkon Kinga miała ręce pełne roboty.  Na samym początku rozpoczęła tworzenie nowego rysunku przedstawiającego Grommash’a Hellscreama. Wielu naszych fanów strasznie Ja do tego namawiało ,  następnie stworzyła projekt z nordyckimi runami o którym właściwie do tej pory nie wiemy nic. Dlatego prosimy o pomoc nieznajomego, który wykonał questa ,, zdobądź cyrkiel”.

Blondynki Też Grają targi Pyrkon Kinga 3 Blondynki Też Grają targi Pyrkon projekt nordyckich run

Naszymi sąsiadami były dwie bardzo ciekawe firmy. Tryb zajmował się produkcją niesamowitej biżuterii. Tworzoną poprzez połączenie żywicy epoksydowej z częściami z zegarków, a inspirowanej na świecie fantasy i Sci- Fi. Drugim sąsiadem była Valhalla z bardzo ciekawymi figurkami i wystawcami o naprawdę interesującym poczuciu humoru.

Niestety mimo świetnej zabawy targi Pyrkon zakończyły się w Niedziele, zostawiły po sobie naprawdę wiele genialnych wspomnień i refleksji, dlatego zdecydowanie pojawimy się tam za rok.

Ale w związku z tym, że wielu naszych fanów nie mogło dotrzeć do Poznania, my wychodzimy im na przeciw i właśnie wysłaliśmy zgłoszenie do udziału w targach Magnificon Expo 2015 w Krakowie. Kogo tam zobaczymy ?

Targi Magnificon Expo 2015 Kraków

Na dzisiaj to tyle, trochę się rozpisałem ale mam nadzieje, że chociaż trochę zachęciłem was do udziału w imprezach podobnych do Pyrkonu. Pamiętajcie możecie nas znaleść na facebooku oraz instagramie lub po prostu komentujcie tutaj. 🙂

Marek

8 replies
  1. Damian Przewłoka says:

Odgadnięcie tych postaci to nie taka łatwa sprawa 😀 Wydaje mi się że znam 4 z nich: Diablo III, Guild Wars 2, LoL i TERRA. Co do Rreszty nie mam pojęcia. Gratulacje może na PGA uda mi sie wygrać podobny konkurs 😉

Trackbacks & Pingbacks

1. […] Pyrkon były bardzo pouczającym wydarzeniem. Mieliśmy okazję poznać opinię na temat naszej pracy od […]