Elin – rysunek krok po kroku – Level 44

Elin "Tera"

Elin „Tera”

Chciałabym pokazać moją metodę na rysowanie postaci z gier na podstawie Elin z Tery Online.
Istniej wiele metod do stworzenia rysunku. Najważniejszy jest efekt, dlatego nie warto trzymać się jednej techniki na którą ktoś się uparł, a o innych wyraża się negatywnie. Książki nie są złe, ale nie powinno się ograniczać do jednej. Ja korzystałam z wielu źródeł: obserwowałam profesjonalistów podczas ich pracy, korzystałam z Youtube, książek i uczyłam sie pół roku u Architekta. Wszystko to zaowocowało moją własną metodą na stworzenie ( mam nadzieję ) dobrego rysunku.

Pierwszą istotną rzeczą która powinna być poprawnie zrobiona, a niestety często jest lekceważona to umieszczenie rysowanego elementu na kartce. Obiekt nie może być ani za mały, ani za duży i powinien być jak najbardziej w centrum. Taki układ wygląda bardzo dobrze i profesjonalnie warto to ćwiczyć, ponieważ nigdy nie wiadomo kiedy praca wyjdzie na tyle dobrze, że będzie warta oprawy w ramkę.

Kolejna ważna sprawa to proporcje. Najciężej jest rysować poprawnie sylwetkę człowieka. Postaci z gier jednak nie zawsze trzymają się zasad, a ich proporcje są inne (w przypadku Elin jest to bardzo duża głowa i biodra z wąskimi ramionami – troszkę na styl mangi) . W tedy należy zwrócić uwagę na stosunek oka do głowy, głowy do ciała i tak dalej. Często też trzeba korzystać z intuicji, a metodą prób i błędów na pewno coś wyjdzie. Można sobie pomagać – tak jak ja – kółkami. Początkowo rysuje duże i bardzo ogólne takie jak głowa, klatka piersiowa, brzuch, biodra. Następnie wrysowuję mniejsze kółeczka, czyli policzki, oczy, usta, nos, ramiona itd. Na tym etapie widać już delikatny zarys postaci co pozwala określić, czy jest ona odpowiednich rozmiarów i czy jest w miarę centralnym miejscu. To chroni przed popełnianiem błędów. Kółeczka na ogół są szybkie ok. 20 sekund. Takiego rysunku nie żal poprawiać, a nawet ścierać i rysować od nowa, bo nie pochłaniają naszego cennego czasu. Gorzej gdy rysuje się wszystko po kolei i błędy zauważa się po 4 godzinach pracy, gdzie wszystko jest pięknie wyrysowane i wycieniowane.

Gdy już jest pewność co do proporcji można zacząć nadawać dla rysunku charakterystycznych cech postaci. W Elin bardzo wyjątkowe są oczy, które musiałam odpowiednio wyrysować w miejscu gdzie wcześniej miałam kółeczka, do tego jej szczęka i niepowtarzalna sylwetka, której za pomocą ołówka nadałam właściwy kształt. Potem idą detale takiej jak elementy na gorsecie, czy rękawicy Elin. Można powiedzieć, że rysunek tworzy się od ogółu do szczegółu.

Ostatnia rzecz to szraf, czyli cieniowanie ołówkiem w konturowym rysunku. Ten etap przeistacza płaski rysunek w bardziej realistyczny i przyjemny dla oka. Cień może dać efekt wypukłości jak na twarzy, czy nogach Elin, nadaje również koloru, pokazuje co jest ciemne, a co jasne, oraz nadaje nastrój.

Cała praca trwała ok. 3h, korzystałam z ołówka automatycznego z wkładem 0,5 mm HB i B2. HB- kółka, kontury i pasma włosów, B2 – cienie,
Kinga

Jeśli macie jakiś pomysł na kolejny wpis lub chcecie żebym coś konkretnego narysowała napiszcie komentarz lub skontaktujcie się przez nasz fanpage.

1 reply
  1. MirekS
    MirekS says:

    Trudno było znaleźć ten artykul w google, strona ciekawa, zasługuje na większy ruch. Pozycjonowanie w 2015 stało się bardzo trudne, jest coś co ci się napewno przyda, poszukaj sobie w google – niezbędnik dla każdego webmastera

    Odpowiedz

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *