Darksiders 2 Śmierć – Level 62

48. Dark Siders II
Mam za sobą naprawdę wiele gier, przez lata wyrobiłem sobie gust jestem teraz naprawdę wybredny. Cody, Batlefieldy Gta itp, nie przemawiają do mnie zupełnie, jak chcę postrzelać to idę na strzelnicę i korzystam z prawdziwych zabawek. Jak gram potrzebuje świetnego scenariusza, jak jest w nim odrobina mitologii tym lepiej dla mnie, dlatego przy serii Darksiders zatrzymałem się na dłuższą chwilę.

Motyw Śmierci w grze nie jest szczególnie skomplikowany, opiera się przecież na micie bądź historii pochodzącej z samej Biblii o Czterech Jeźdźcach Apokalipsy. Każdy z nich symbolizował inny kataklizm : Wojnę, Głód, Zarazę, Śmierć.
Niektórzy uważają, że wojną był Jezus Chrystus ponieważ zapoczątkował walkę z szatanem inni zaś uważają, że członkiem 4 jeźdźców jest sam antychryst, ile religii tyle wersji co nie zmienia faktu, że firmie THQ udało się naprawdę przedstawić w świetny sposób jak do tej pory dwóch jeźdźców Wojnę oraz Śmierć.

Największy sentyment mam do drugiej części Darksiders, gra była bardziej dynamiczna, mniej liniowa otwarty świat dzięki grafice Joe Madureira powalał na kolana, a sam Śmierć przypominał trochę Księcia Persji. Uwielbiam gry zręcznościowe, bieganie po ścianach, salta itp. to naprawdę świetne urozmaicenie, które pozwala zapomnieć o ciągłym uderzaniu w krzyżyk na padzie tak jak to było w części pierwszej.
O czym opowiada Darksiders ? Zaczynając od 1 części motyw nam dobrze znany, bohater został zdradzony stracił część mocy i musi wywalczyć sobie drogę do głównego złego. Proste przyjemne usprawiedliwienie dla kilkunastu godzin pełnych mordowania naszych przeciwników. Druga część Darksiders pozwala nam na sterowanie akrobatą- Śmiercią, staramy się rozwikłać zagadkę oraz chociaż w małym stopniu pomóc Wojnie.
Jeśli chodzi o dynamikę obydwu części nie mam im nic do zarzucenia, podczas walki ataki łączymy w efektowne a zarazem efektywne combosy, bossowie mają wiele QTE co sprawia, że podczas gry trzeba czasami naprawdę mocno się skupić.
Bardzo podobał mi się RPG system rozwoju postaci, szczególnie w Darksiders 2 mieliśmy dostęp do naprawdę olbrzymiego zbioru artefaktów oraz różnych narzędzi mordu, które umożliwiały walkę w stylu, który najbardziej nam pasuje.
Niestety mimo stworzenia tak świetnej serii firma THQ została zamknięta, a prawa do ich gier wykupiły zewnętrzne firmy. Żadna z nich nie zainteresowała się stworzeniem 3 części, a mimo wielu plotek nie mamy żadnych informacji czy chociażby zastrzeżonej nazwy kolejnej części Darksiders pozostaje jedynie mieć nadzieje, że developerzy nadal będą wspierać dobre gry bo wystarczy nam 30 części odgrzewanym kotletów.

To tyle na dzisiaj, pamiętajcie jak zwykle czekamy na wasze propozycje, na pewno rozważymy każdy pomysł na nowy artykuł, a Kinga z radością narysuje wszystko związane z grami w które gramy 🙂
Marek

Aby się z nami skontaktować piszcie tutaj w komentarzu lub odwiedzajcie nasz fanpage <a

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *